Hoe ik de ultieme verhalenverteller werd...
Vandaag neem ik je mee naar mijn studententijd. Ik had namelijk een wel heel aparte lievelingsdocent. De meesten studenten hadden een hekel aan hem, maar toch hingen we allemaal aan z’n lippen.
Staand in de collegezaal, voor het digitale schoolbord, deed hij elke week z’n zegje. Buiten de klas was hij best bot, maar wat kon die man verhalen vertellen. Hij had in al z’n jaren genoeg meegemaakt om een bibliotheek te vullen, maar hij deelde liever zijn ervaringen met ons. En daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor.
Van z’n ellenlange powerpoints herinner ik mij niets meer. En van de verhalen die hij vertelde trouwens ook niet alles. Maar het gevoel dat hij achterliet, heb ik jaren in het werkveld mogen meedragen.
En dat is ook het gevoel dat ik bij jouw klanten wil achterlaten. Een salespagina (of homepage & over mij-pagina) is namelijk een ding. Maar een authentieke leeservaring, die nog lang na het afsluiten, smaakt naar meer… ja, dat heeft niet iedereen.
"The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do"
- Steve Jobs
Mijn naam is Jaël & ...
Ik verwerk mijn jaren schrijfervaring en mijn kennis van marketing in pakkende teksten. Teksten die je ideale klanten bewegen en maken tot een trouwe community. Een community die ook echt op die 'koop nu' knop klikt.
Naast schrijver ben ik de mama van Immanuël (8) en mantelzorger voor m'n moeder. Het is een pittige combinatie, maar gelukkig ben ik nooit iemand geweest die voor een uitdaging terugdeinst.
In 2017 startte ik mijn eerste onderneming, Melaninfinity, een t-shirt merk voor Afro-Nederlandse mannen en vrouwen. Een goede zet, want al snel ontdekte ik dat storytelling en marketing mij stukken beter lagen dan de financiële kant van het ondernemen. Het t-shirtmerk groeide daarom uit tot een online lifestyle platform, waarmee we vorig jaar de 100.000ste bezoeker bereikten.
Het was een succes, and the people were impressed. Zo kreeg ik dankzij de marketinguitingen van het platform mijn eerste aanvragen als copywriter & storyteller binnen.
Inmiddels kijk ik nu al vijf jaar mee met (startende ondernemers) die hun ideale klant willen bereiken. En stoppen? Ik denk er niet aan!